Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Czujna opocznianka, nie dała się oszukać. Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku.

Zdrowy rozsądek mieszkanki Opoczna uchronił ja przed utratą zgromadzonych na koncie bankowym pieniędzy. Kolejny raz oszust podający się za pracownika banku, próbował zmanipulować swoją ofiarę i przejąć dostęp do konta bankowego oraz telefonicznych aplikacji.

Jak działają sprawcy?

Oszust dzwoni do wybranej osoby, podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary.Taka wiadomość najczęściej wzbudza niepokój ale właśnie o to chodzi przestępcom, którzy działają na emocjach swoich ofiar.

Cyberprzestępca podszywając się pod konsultanta bankowego, zachęcają swoje ofiary do zainstalowania aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy. Zainstalowanie takiego programu daje oszustowi nieograniczony dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta bankowego. Wówczas przestępca może wykonać przelew i pozbawić swoją ofiarę zgromadzonej gotówki. Na terenie kraju  coraz częściej dochodzi do tego rodzaju oszustw. Pracownik banku nigdy o to nie poprosi. Zatem jeśli odbierzesz telefon z nietypową prośbą, chociażby o zainstalowanie aplikacji do zdalnej weryfikacji albo nowej aplikacji bankowej, od razu rozłącz się.

 Zdarza się, że po przejęciu dostępu do konta, sprawca zaciąga  na konto swojej ofiary tzw. szybki kredyt.

Jak zatem uchronić się przed takimi przestępczymi działaniami?

Pamiętaj!

Banki, w których mamy konta, lokaty, posiadają większość danych swoich klientów. Zatem, prawdziwy pracownik banku, nie będzie prosił o podanie wszystkich danych. Oszust takimi informacjami nie dysponuje- więc za wszelką cenę będzie próbował zmusić nas do ich podania. Oczywiście największą uwagę skupi na wyłudzeniu od nas danych logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli  rozmówca podający się za pracownika banku poprosi cię o podanie loginu i hasła do konta  bankowego- możesz być pewien, że rozmawiasz z cyberprzestępcą.  

Pamiętaj! Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o te dane  jak i o podanie całego numeru PESEL, serii i numeru dokumentu tożsamości czy pełnych danych z karty płatniczej.

Ważne!

  • Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta.

  • Nigdy nie instaluj na swoim urządzeniu nieznanego oprogramowania

  • Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku poprzez bankową infolinię.

asp.szt. Barbara Stępień

Powrót na górę strony