Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku!

Ostrzegamy przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust podający się za konsultanta banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. W ten sposób mieszkanka powiatu opoczyńskiego straciła swoje oszczędności, a na jej konto zaciągnięty został kredyt.

 

Do opoczyńskich policjantów wpłynęło zgłoszenie 22-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. 29 sierpnia 2022 roku, na telefon komórkowy zgłaszającej, zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust powiadomił 22-latkę, że ktoś zalogował się na jej konto bankowe, zaciągnął na konto zgłaszającej pożyczkę. Tymi informacjami oszust wzbudził w kobiecie poczucie zagrożenia. Przestępca zasugerował, że współpracuje z policją i krok po kroku instruował 22-latkę, co ma robić aby anulować rzekomy kredyt. Oczywiście oszust obiecywał, że wszystkie pieniądze wrócą na konto kobiety. Przez kilkudziesięciomiutową rozmowę, oszust niestety skutecznie zmanipulował 22-latkę. W konsekwencji zgłaszająca straciła nie tylko swoje oszczędności, ale także na jej konto zaciągnięty został kredyt. Dopiero po fakcie 22-latka zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa.

Co istotne tym przypadku przestępca nie prosił o zainstalowanie żadnego oprogramowania. Jedyne co ofiara miała zrobić to podczas rozmowy telefonicznej zalogować się przez aplikację w telefonie do swojego banku oraz przy pomocy podyktowanych przez  oszusta kodów BLIK wpłacić pieniądze na inne, nieznane zgłaszającej konto bankowe.

Kolejny raz apelujemy, aby zachować czujność. Jeśli ktoś do nas dzwoni podając się za pracownika banku i informuje nas, że odnotowano próbę włamania na nasze konto bankowe, rozłączmy się i sami zadzwońmy na infolinię naszego banku. U konsultanta dopytajmy, czy ktokolwiek z oddziału banku dzwonił do nas. Przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o przelew pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Nigdy też nie poprosi o zainstalowanie na naszym urządzeniu aplikacji. Każda taka rozmowa to potencjalne oszustwo. Zachowaj czujność i nie ulegaj presji rozmówcy. Po prostu rozłącz się.

asp.szt. Barbara Stępień

Powrót na górę strony