Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejne oszustwo na zdalny pulpit

"Na zdalny pulpit" to jedna z metod, stosowanych przez internetowych oszustów. Ofiarą takiego przestępstwa padła 23-letnia mieszkanka powiatu opoczyńskiego. Kobieta, za namową fałszywego pracownika banku, zainstalowała w telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Straciła kilka tysięcy złotych.

 

Do opoczyńskich policjantów, wpłynęło zgłoszenie 23-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. 20 września 2022 roku, na telefon komórkowy zgłaszającej, zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust poinformował, że bank odnotował nieautoryzowaną próbę wypłaty pieniędzy z konta kobiety. W trakcie rozmowy przestępca zmanipulował 23-latkę i w konsekwencji namówił ją aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację zdalnego pulpitu, dzięki której okradł kobietę z pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym. Kobieta straciła kilka tysięcy złotych.

Program taki umożliwia udostępnienie z naszego urządzenia nie tylko obrazu, ale także pozwala innej osobie zdalnie, bez ograniczeń korzystać z naszego telefonu czy komputera.  Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji, wzbudzają w rozmówcy poczucie zagrożenia. Pamiętajmy! W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

Pamiętajmy, aby chronić swoje dane osobowe

·       Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.

·       Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.

·       W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta swojego banku.

 

asp.szt. Barbara Stępień

Powrót na górę strony